Zespół OSEA

Alina Michalik
Rocznik 1976, certyfikowany trener Pedagogiki Dzikiej Przyrody, założycielka pierwszej polskiej „dzikiej szkoły” pod nazwą Dzikie Studia, należy do sieci mentorów Wildnisschule Wildniswissen (najstarsza niemiecka szkoła Pedagogiki Dzikiej Przyrody), edukator ekologiczny i społeczny, tłumacz języka niemieckiego. Od najmłodszych lat zafascynowana kulturą rdzennych ludów żyjących w głębokiej harmonii z Naturą, rodzinnie związana ze Stowarzyszeniem Żółwi ze Sztumu.
Wykład: Pedagogika Dzikiej Przyrody – w stronę głębokiej więzi z naturą


Anna Komorowska
Mama, partnerka, architektka krajobrazu, pedagożka i publicystka. Wspólnie z Michałem Rokitą prowadzi pracownię k., gdzie projektuje place zabaw, a raczej ogrody i instalacje do zabawy. Od 2009 r. na stałe współpracuje z „Zielenią Miejską”, gdzie pisze o… placach zabaw. W czerwcu ukaże się jej książka „Ścieżka bosych stóp. Trzy drogi do naturalnych placów zabaw”. Właśnie pracuje nad 98. projektem. Przed emeryturą planuje zrobić 700.
Wykład: Naturalne place zabaw — Czy to się w ogóle da?


Justyna Odrzykoska.jpg
Justyna Odrzykoska

Założycielka warsztatów przyrodniczych Spotkania z Przyrodą, wspierana dzielnie przez swojego męża i inspirowana przez własne dzieci. Z wykształcenia biolożka, przyrodniczka, terenowiec z krwi i kości.
Wykład: Edukacja przyrodnicza w publicznych przedszkolach – czy jest ona możliwa?


Natalia Minge2.jpgNatalia Minge
Psycholog i trener komunikacji opartej na empatii. Zajmuje się wspieraniem rodziców i nauczycieli w wychowaniu i edukacji. Wraz z mężem autorka książek skierowanych głównie do rodziców. Mama czwórki dzieci w wieku od 10 miesięcy do 10 lat wszystkich edukowanych domowo.
Warsztat: Czy agresja jest czymś z czym powinniśmy prowadzić wojnę?


Anna Andrykowska.jpgAnna Andrykowska
Pedagog specjalny i terapeutka komunikacji alternatywnej (AAC) z 10-letnią praktyką w pracy terapeutycznej i pedagogicznej (w tym niedyrektywnej) z dziećmi na wszystkich etapach rozwoju. Prowadzi zajęcia na krakowskich uczelniach, szkolenia, oraz prelekcje podczas konferencji. Od kilku lat zajmuje się wspieraniem naturalnego rozwoju małych dzieci inspirując się podejściem Emmi Pikler oraz działa na rzecz jego popularyzacji w Polsce. Uczestniczka praktyk pedagogicznych w przedszkolach leśnych w Niemczech oraz organizatorka pierwszych leśnych półkolonii w Krakowie. Prywatnie mama 3letniej Zuzi i stęskniona podróżniczka. W przyszłości mam nadzieję, że szczęśliwa mieszkanka „społeczności ekologicznej”
Warsztat: Jak towarzyszyć małemu dziecku w odkrywaniu świata i rozwoju osobowości w autonomii, szacunku i w zgodzie z naturą?
Wykład: Wspieranie naturalnego rozwoju małego dziecka w podejściu Emmi Pikler


zawadyspacer2
Marta Jermaczek-Sitak

Ekolożka, botaniczka, edukatorka przyrodnicza, entuzjastka edukacji przez doświadczanie, mentorka w Wolnej Szkole w Zielonej Górze. Wędruje po lasach i łąkach, zna nazwy roślin i głosy ptaków, pokazuje ludziom, jak można jeść pokrzywę na surowo, żeby się nie poparzyć, co można zrobić z kurdybanku, jaki wszechświat kryje się w gnijącej kłodzie drewna… Działa w Klubie Przyrodników. Jest maniaczką wolnej edukacji, ma dwóch synów nie znających przedszkola ani szkoły (znających za to błoto), wspiera naukę przyrody (i nie tylko) w Wolnej Szkole w Zielonej Górze, współtworzy Kolektyw Edukacyjny. Pisze bloga „kura z doktoratem”. Razem z mężem – fizykiem kwantowym, zdunem i cyklistą – prowadzą gospodarstwo, które częściowo uspołeczniają jako Wolną Szkołę Gospodarstwa Wiejskiego.
Warsztat: Granice bliskości, granice lęku…


Emilia Grzeda fotka_BMT.jpg
Emilia Grzęda

Doktor nauk medycznych i mama, odkrywająca świat na nowo dzięki Zuzi i Bartkowi, oraz dzieciom, z którymi spotyka się na swoich zajęciach. Długoletni nauczyciel akademicki, neurobiolog, propagator nauki, trener z przygotowaniem i doświadczeniem dydaktycznym. Posiada licencję glottodydaktyki i glottoterapii oraz uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą Dobrego Startu, Logorytmiki czy Sensoplastyki. Od siedmiu lat realizuje swoją pasję i na autorskich zajęciach z dziećmi w różnym wieku wprowadza w życie szeroko rozumiany „edutainment”. Pasjonatka skutecznego uczenia się przez doświadczenie i zabawę, współpracująca od wielu lat z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie (prowadzi Klub Młodego Odkrywcy). Aktualnie, spełnia swoje marzenia, i stworzyła Laboratorium Nauki i Zabawy SUPEŁ w Suchym Lesie, miejscu wspierającym wszechstronny rozwój, w którym dzieci bawiąc się i tworząc zyskają niezbędne w życiu umiejętności oraz wiedzę.
Warsztat: Laboratorium DIY
Wykład: Błądzić to rzecz nieludzka. Neurobiologia uczenia się a akceptacja błędów.


Małgorzata Moszyk.jpg
Małgorzata Joanna Moszyk

Pedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego z ponad 10-letim doświadczeniem na różnych szczeblach edukacji. Większość kariery zawodowej spędziła, nauczając w ramach Primary Years Programme – założeń stosowanych w szkołach międzynarodowych (IB). Jej zainteresowania naukowe oscylują wokoło bilingwalizmu, immersji językowej oraz alternatywnego podejścia do nauczania języka obcego. Prowadziła także zajęcia z kształtowania kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ze studentami kierunków pedagogicznych na UAM. Obecnie pracuje w Berlinie, współtworząc alternatywną szkole, w której młodzież uczy się w ramach metody projektów.
Wykład:  O poszukiwaniu „nowej szkoły”, poznaniu ucznia i odnalezieniu nowego miejsca w przestrzeni edukacji alternatywnej. New School w teorii i praktyce.


Ania Mazek.jpgAnna Mazek
Jestem psychologiem i psychoterapeutką oraz mamą w nieustannym procesie rozwoju. Narodziny mojej córki stały się dla mnie okazją do poszukania nowych sposobów porozumiewania – z nią, z bliskimi, ze światem i ze sobą. Zapragnęłam tworzyć relacje inaczej niż dotychczas, szczerze, po swojemu. Chcę dzielić się tym, co znalazłam, co uważam za dobre i zdrowe dla ludzi i dla ich relacji. Wszystko, czym dzielę się na warsztatach i podczas spotkań indywidualnych, przetestowałam na sobie. Moją pracę – z rodzinami, w szkolnictwie, w świecie biznesu – opieram o komunikację bez przemocy (NVC) i humanistyczne wartości Jespera Juula. Prowadzę zajęcia dla nauczycieli z zastosowania empatii i uważności w pracy w szkole. Jestem trenerką komunikacji opartej na empatii i trenerką Familylab Polska. Współtworzę FLOW – Pracownię Relacji.
Warsztat: Jestem ok taki jaki jestem- o budowaniu poczucia własnej wartości.
Wykład: Wyzwania dla dorosłych w szkole demokratycznej.


Teresa Piszczala NowakTeresa Piszczała-Nowak
Jestem pedagogiem i mamą trójki dzieci.
Od lat wiele uwagi poświęcam rozwojowi osobistemu, a świadome i uważne rodzicielstwo jest niczym innym jak ciągłym rozwojem osobistym. Moje doświadczenia w pracy z dziećmi oraz z młodzieżą doprowadziły mnie do konkluzji, że aby pozytywnie wpłynąć na ich życie, a tym samym kształtować otaczającą mnie rzeczywistość, należy edukować i wspierać dorosłych – rodziców, opiekunów, wychowawców.
Współtworzę Pracownię Relacji FLOW.
Wykład: Dorosły jak latarnia morska


Agnieszka Pawlowska.jpeg
Agnieszka Pawłowska

Certyfikowany nauczyciel MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction, czyli redukcji stresu na bazie uważności). Od kilku lat prowadzi warsztaty z uważności dla dorosłych, dzieci i młodzieży. Pracuje ze sportowcami, nauczycielami, przedsiębiorcami, służbami więziennymi i osobami z wielu innych obszarów zawodowych. Stworzyła roczny program wdrażania uważności do szkól, który z sukcesem wykorzystuje w praktyce. Autorka serii książeczek dla dzieci „Kraina Uważności”. Z wykształcenia psycholog i ekonomista.
Warsztat: Uważność w edukacji – wymysł, moda czy rzeczywiste wsparcie dla uczniów i nauczycieli?
Panel wydawniczo-autorski: Kraina uważności – spotkanie autorskie


Magda Sulińska.jpgMagdalena Sulińska
Pedagożka nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego działająca w Fundacji EduTank, wykładowczyni APS w Warszawie, dyrektorka wegańskiego przedszkola „Przyjaciele Żyrafy”. Moim ukochanym zajęciem są spotkania z ludźmi – małymi, jeszcze mniejszymi i tymi całkiem dużymi. Uwielbiam ich entuzjazm, uśmiech i chęć do rozwoju i zmiany. Moją misją jest propagowanie zmian w szkołach/przedszkolach, aby były one skierowane na relacje i podmiotowe traktowanie wszystkich stron: dzieci-nauczycieli-rodziców. Marzy mi się przyjazna, wesoła szkoła, która sprzyja uczeniu się, która nie ocenia, pozwala na błędy. Gdzie dzieci uczą się przez konkretne działanie, sztukę i w oparciu o prawdziwe przyjacielskie relacje.
Panel o zmianach w systemie: Zmiany są możliwe, tylko spójrzcie, Rola lidera i praca zespołowa w procesie wprowadzania zmian, Przyjazna uczeniu się przestrzeń szkoły


Monika Skorykow
Specjalista ds. komunikacji, filolog medialny, trener Komunikacji Transformującej, Praktyk NLP, coach. Przez wiele lat budowała relacje zespołowe, jako lider i konsultant w zespołach projektowych dla edukacji i biznesu, podczas eventów, konferencji oraz zajęć edukacyjnych. Współpracuje jako ekspert z Fundacją Edutank. Prowadzi szkolenia i warsztaty uwalniania potencjału oraz budowania motywacji i zaangażowania edukatorów, rozwiązywania konfliktów oraz postawy Wygrana-Wygrana. Jej pasją jest obszar kreatywności – każdy ma w sobie niepowtarzalnego twórcę. Jako coach pomaga odnaleźć odwagę i zasoby, by pozwolić wewnętrznemu twórcy rozwijać się i dzielić się z innymi. Autor artykułów i felietonów do prasy branżowej oraz bajek edukacyjnych dla dzieci i dorosłych. Moją misją jest wspieranie dobrych relacji, takich które budują ludzi, wzajemne zrozumienie i współdziałanie. Dzięki nim każdy może osiągać cele indywidualne oraz zespołowe, podnosząc efektywność uczenia się i… po prostu radosnego życia.
Panel o zmianach w systemie: Zmiany są możliwe, tylko spójrzcie, Rola lidera i praca zespołowa w procesie wprowadzania zmian, Przyjazna uczeniu się przestrzeń szkoły


Marta Czapińska
Marta Czapinska.jpgJestem psychologiem społecznym, trenerką kompetencji kluczowych i konsultantką ds strategii. Pracowałam zarówno dla sektora prywatnego – szkoląc kadry zarządzające, jak również organizacji pozarządowych – realizując projekty podnoszące poziom kapitału ludzkiego i społecznego oraz sektora publicznego – pełniąc przez 2 lata funkcję szefowej zespołu strategicznego przy Ministrze Edukacji Narodowej. Wierzę, że tylko dzięki mądrej i dobrej edukacji możliwe jest zmienianie świata na lepsze. Dlatego założyłam z przyjaciółmi EduTank – “współdzielnię” edukatorów z wielkimi sercami – i razem tankujemy energię dla edukacji
Panel o zmianach w systemie: Zmiany są możliwe, tylko spójrzcie, Rola lidera i praca zespołowa w procesie wprowadzania zmianPrzyjazna uczeniu się przestrzeń szkoły


Katarzyna Dworaczyk.jpg
Katarzyna Dworaczyk

Od momentu, kiedy poznałam Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga integruję je w swoim życiu; w pracy, na warsztatach, w rodzinie. Gdy zostałam mamą, z mniejszymi i większymi sukcesami oraz „coraz lepszymi porażkami” włączam porozumienie w relacji z dziećmi. Widząc zmiany i wzbogacenie życia, jakie daje porozumienie, od 10 lat staram się zarazić rodziny, biznes (korporacje, rodzinne firmy..) i instytucje (uniwersytety, placówki służby zdrowia…). W 2013 roku zakończyłam proces certyfikacji mediatora. Do zawodu trenera przygotowywałam się w Akademii Trenerów Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Fascynują mnie interakcje między ludźmi, mediacje zewnętrzne i wewnętrzne i że „czasem warto wybrać bycie szczęśliwym, zamiast posiadania racji”. Obecnie wprowadzam mini-mediacje do szkół i przedszkoli w całej Polsce, spisuję tam dialogi, które zaczęły układać się w książkę.
Warsztat: Akcja – mini mediacje Czyli jak możemy być częścią rozwiązania zamiast częścią konfliktu.
Wykład: O dziecięcej kreatywności, motywacji i współpracy oraz jak to schrzanić
Panel wydawniczo-autorski: Spotkanie z autorką książki: Wszystko, co jest teraz, zaczęło się tam – polsko-angielska ilustrowana książka pamiętania siebie


Aleksander Baj.jpg
Aleksander Baj
Założyłem Wydawnictwo Element na drugim roku studiów prawniczych, ponieważ zainspirowała mnie książka Kena Robinsona Uchwycić Żywioł. O tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko. Poruszyła mnie tak bardzo, że postanowiłem zawiesić studia i poświęcić wszystkie oszczędności, żeby wydać ją w Polsce. Po drodze okazało się, że to książki są moją prawdziwą pasją. Potem dołączyła do mnie dziewczyna – dziś żona – i wspólnie tworzymy rodzinne wydawnictwo.
Wydajemy książki dotyczące edukacji, wychowania, kreatywności i rozwoju osobistego. Do naszych autorów, obok Kena Robinsona, należą Arno i André Sternowie, znani z filmu dokumentalnego Alfabet.
Panel wydawniczo-autorski: O pomyśle na edukację Kena Robinsona i edukacji domowej Andre Sterna


Justyna Owsińska.jpg
Justyna Dermont-Owsińska

Prezeska i założycielka Fundacji Boczne Drogi propagującej życie i wychowanie bez przemocy. Jest trenerem, mediatorem, coachem w nurcie ICF z certyfikatem VCC. Ukończyła roczne studium mediacji NVC. Prowadzi warsztaty, inspirujące spotkania, wykłady dla wszystkich zainteresowanych polepszeniem relacji (także z samym sobą). Wspiera również rodziców i wychowawców w towarzyszeniu dzieciom w rozwoju bez przymusu, w poszukiwaniu własnej drogi do świadomego rodzicielstwa, w wychowaniu bez nagród i kar.
Warsztat: Empatia dla NIE
Panel wydawniczo-autorski: System Wewnętrznej Rodziny


Kamila Jakimowicz new.jpg
Kamila Jakimowicz

Jestem absolwentką filologii angielskiej, nauczycielem, tłumaczem książek z zakresu psychologii i psychoterapii, współtworzyłam wiele projektów i warsztatów dotyczących szeroko rozumianego rozwoju osobistego. Pracowałam jako nauczyciel języka angielskiego w gimnazjum, technikum i liceum. Od kilku lat prowadzę szkołę językową i daltońskie przedszkole Akademia Junior.
Wykład: Kreatywność – Jak ją wspierać i jak nie przeszkadzać


Bartek Tyrcha.jpg
Bartek Tyrcha

Roślinożerca z rodziny małp człekokształtnych filozoficznie bliższy szympansowi bonobo niż większemu Pan troglodytes. Z wykształcenia fotograf, malarz, (anty)pedagog, antropolog-amator. Multiinstrumentalny samouk. Od dekady współtworzy i odwiedza wysoce demokratyczne grupy, gdzie konsensus jest standardem, a głosowanie ostatecznością. Współzałożyciel kooperatywy spożywczej, Wolnej szkoły na skłocie Od:zysk, Kolektywu edukacyjnego. Gotował wegańsko w anarchistycznej księgarni i na postwzrostowych konferencjach. Bywało jednak, że za pieniądze ogłupiał ludzi reklamami. Przepracował 11 lat w Grupie Allegro jako dość kreatywny grafik i ekspert ds. interfejsu. Czasem tworzy sztukę krytyczną, za którą otrzymał kilka drobnych kar i nagród. Zodiakalny sceptyk.
Wykład: Antypedagogika a demokracja bezpośrednia

Reklamy